Kędzierzyn – Koźle, 4 lutego
2005 roku
O
działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Ochrona
interesów ekonomicznych konsumentów
Kilkuset
porad konsumenckich udzielił w 2004 roku Powiatowy Rzecznik Konsumentów
działający przy Starostwie Powiatowym w Kędzierzynie – Koźlu.
Zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów
wykonuje Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Funkcję tę pełni mecenas
Mieczysław Kunicki.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przy Starostwie Powiatowym w Kędzierzynie
– Koźlu w 2004 roku udzielał m.in. porad konsumenckich i
informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów: w biurze – 259,
telefonicznych – 150 porad. Struktura porad dotyczyła umów sprzedaży
– 173 sprawy, a także usług – 86 spraw. Ponadto Powiatowy
Rzecznik Konsumentów występował do przedsiębiorców w sprawie ochrony
praw i interesów – w 64 sprawach, a w kilku sprawach prowadził
mediacje z przedsiębiorcami, które zakończyły się pomyślnie dla
konsumentów. W ubiegłym roku mec. Kunicki wytoczył także 13 pozwów, z
czego: 9 spraw zostało zakończonych, a 4 sprawy są w toku. W 2004 roku
zostały również przygotowane dwa wnioski o rozpoznanie sprawy przed Stałym
Sądem Polubownym przy PIH w Opolu.
Do zadań rzecznika konsumentów należą głównie: poradnictwo
konsumenckie oraz informacja prawna, udzielane mieszkańcom Powiatu Kędzierzyńsko
- Kozielskiego - udział w rozstrzyganiu sporów ze sprzedawcami, usługodawcami
– wtedy, kiedy reklamacje i interwencje nie skutkują oraz występowanie
z powództwem ochrony interesów ekonomicznych konsumentów.
Wszyscy mający kłopoty z usługodawcami lub sprzedawcami mogą zatem
skutecznie domagać się ochrony interesów u Powiatowego Rzecznika
Konsumentów.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów mecenas Mieczysław Kunicki
działa przy Starostwie Powiatowym w Kędzierzynie – Koźlu, Plac
Wolności 13, tel. 472 32 00 lub 472 32 01 wew. 41. Przyjęcia stron
obywają się w poniedziałki w godzinach od 8.00 do 16.00 oraz we wtorki
w godz. 8.00 – 15.00.
Barbara Adamiak
Rzecznik Prasowy Starostwa |